728 x 90

Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o branding.

Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o branding.

Spotkałem się z bardzo ciekawą opinią na temat wycięcia w nowym telefonie od Apple. Chodzi o branding.

Maciej Lipiec z K2 w tekście The iPhone X Notch is All About Branding stwierdza, że wycięcie w nowym telefonie Apple pozwoli mu zachować unikalność na tle całej konkurencji. Rzeczywiście, dotychczas był to przycisk home i szerokie ramki od góry i od dołu. Były one cechą pozwalającą rozpoznać telefon z daleka. Tak, jak bardzo pozwoli na to również nowe wycięcie w ekranie.

Projektanci z Apple przekuli więc kompromis (pozwalający na umieszczenie z przodu kamer) w cechę wyróżniającą nową linię telefonów Apple. To, aby wycięcie było widoczne, jest również mocno sygnalizowane we wszystkich materiałach dla deweloperów, co tylko może potwierdzić tą teorię.

Stary design telefonów iPhone przetrwał rzeczywiście przez 10 lat. Tim Cook na wrześniowej prezentacji zasugerował, że nowy design wyznaczy trend na kolejne lata. Dlatego można znowu założyć, że tak iPhone będzie wyglądał jeszcze długo. Adam Swersky w artykule Why the next iPhone may be the last sugeruje wręcz, że iPhone X (Ten) będzie w kolejnych latach otrzymywał tylko przyrostki takie jak na przykład Apple Watch (Series 2, lub coś podobnego), pozostawiając nazwę iPhone X już na stałe.

Jak potoczą się dalsze losy sztandarowego produktu Apple? Poczekamy, zobaczymy.

Rysunek z nagłówka: Paweł Jońca, źródło facebook.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply

Inne artykuły