728 x 90

Processing w kosmosie #1

Zapraszam do obejrzenia mojego wideo wprowadzenia w świat środowiska Processing (na dole), w którym pokazuję jak krok po kroku stworzyć interaktywną animację.

Processing został zaprojektowany głównie z myślą o tworzeniu sztuki wizualnej przez artystów, którzy dopiero uczą się programować. Ostatecznie wyrósł na kompletne środowisko do programowania i eksperymentowania z grafiką komputerową. Bogata biblioteka funkcji rysujących i nisko ustawiona poprzeczka umożliwiają początkującym programistom w krótkim czasie nauczyć się tworzyć złożone efekty audiowizualne. Zaawansowani twórcy mogą traktować Processing jako laboratorium, które pomaga skrystalizować pomysły i w ekspresowym tempie przekształcić je w działające prototypy.

W filmie na bieżąco omawiam działanie wszystkich użytych funkcji i startując od pustego projektu, krok po kroku, komentuję cały proces tworzenia programu, bez przeskakiwania do gotowych rozwiązań. Staram się też przekazać metodę pisania, której najważniejszą cechą jest bardzo częste weryfikowanie działania programu nawet po najmniejszej zmianie w kodzie, do czego zachęca nas przycisk “play” wbudowany w interfejs.

Obejrzyj w Youtube

Zachęcam do pisania programu w trakcie oglądania tutorialu. Processing od początku był tworzony jako otwarte oprogramowanie i jest dostępny do pobrania za darmo ze strony projektu (wersjach pod Windows, Linux i Mac OS X). Instalacja polega na rozpakowaniu ściągniętego pliku i uruchomieniu znajdującego się w głównym katalogu programu o nazwie “processing”. Jest od razu gotowy do pracy; kompilator oraz wszystkie potrzebne biblioteki są już załączone i nie wymagają dodatkowej konfiguracji.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply

Inne artykuły

Zapraszamy na WMiI UMK

Studia na Wydziale Matematyki i Informatyki

Nasze szkolenia

iOS11 Design Patterns: szkolenie w Warszawie, 22-24.09.2017


Python – i Ty możesz programować: szkolenie dla nauczycieli, 13-14 września 2017 w Toruniu


Od zera do Apple kodera – szkolenie dla początkujących, 8-10 września 2017 w Warszawie


Xamarin – programowanie wieloplatformowe, 9-10 września 2017 w Toruniu

Ostatnie artykuły

Zapraszamy na UMK